27 July 2013

Seksi Ovari


Buku-buku macam ni dah semakin menular dalam pasaran. Banyak je syarikat yang berminat nak terbitkan naskah diaorang ni. Puisi, cerpen, novel yang bergenre 'zaman sekarang' ni boleh tahan jugak. Berbeza dengan puisi, cerpen dan novel orang-orang dulu, mereka-mereka ni lebih lantang dalam menyuarakan isi hati dengan kata-kata yang lebih direct. Mereka-mereka ni memang berbakat dan dengan evolusi marketing menggunakan internet ni lebih memudahkan mereka ke depan. Berbanding orang dulu-dulu yang terpaksa ketuk pintu syarikat penerbitan dan kalau nasib tak baik hasil mereka akan ditolak. Kelebihan di sini karya tak perlu dicetak dan boleh je diletakkan di blog dan jika kau bagus maka akan ada yang menawarkan untuk menerbitkan karya kau. 

Aku suka cara sekarang bukan sebab lebih memudahkan tapi kita boleh cari bakat-bakat yang ada tak disedari sendiri oleh tuan punya badan.

Okey, Seksi Ovari dengan penulis wanita, buku yang sangat feymes. Puisi-puisi tentang rasa hati seorang perempuan. Mungkin penulis nak bukunya diterbitkan dengan cara begini sahaja, polos tanpa gambar dan hanya tulisan. Bait-bait kata yang cuba disamakan irama di setiap penghujung. Bagus bagi aku tapi masih tak cukup bagus. Ceh macam aku bagus sangat tapi bakatnya tak dinafikan.

You go girl!

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...