22 October 2018

The North Face Outdoor Challenge 2018

First time join event ni sebab badan tengah bosan event lari sesaje. Konon-konon tough le.. Maka terpacul lah aku kat situ.


14 Oktober 2018

Aku register wave A9 sepatutnya start 9.20 am. Tapi dalam email organizer dah habaq mai ampa kena datang awai naa sebab nak kena check i.c, cop tangan la apa la.. Aku pun sampai la dalam pukul 8.10am. lepas cop tangan, letak beg dan buang apa-apa yang patut aku cari la air mineral sebab perut tak masuk pape lagi. Pegi la sesaje tengok kat starting line wave awal nak berlepas, sekali dengan aku berlepas pukul 8.15 am kot. 

Okey kali ni gambar tak banyak mana sebab cari-cari gambar official photographer pun tak muncul-muncul. Kita bubuh le mana yang ada.

Actually sepatutnya kata kena lari 15km (tapi last-last lari 10km lebih sikit kot) pastu ada 8 obstacle. Mula-mula dia bagi lalu kat kolam kecit je lepas tu lari sikit lalu kat lubang apa tah. Boleh le kalau nak lompat tapi tengok eh dalam nau ada yang lutut jahanam pulak. Akak dah tak remaja dik, kenala hati-hati. So akak pass je obstacle tu. Ada la lariii naik bukit lepas tu panjat apa tah turun pakai tali dan lain-lain. Dalam hutan tu ada la gak laluan yang jem, semua trail running mesti ada mende ni la.. tak tau apesal. Diaorang tak buat simulation agaknya. Dengar kata ada peserta yang sesat, dan aku pun ada obstacle yang tak lalu. Kalau tanya bab safety memang out laa.. Banyak tempat yang takde crew jaga. Beza sungguh dengan Rembau Challenge. Water station okey je. 

Lepas je abih laluan trail tu dia bagi main kolam ais. Takde le pulak gambar aku kat sini maka bagi le gambaran cemana aktiviti tu. Lori ais tepi tu dia bubuh selagi ada la ais tu. Masuk dalam peti ada ais tu sejuk nak mampos woi.



Ingatkan lepas tu dah abis rupa-rupanya kena naik slide dan berenang-renang ke tepian (siap life jacket). Kat slide tu pun lama kena tunggu gak (takde gambar gak). Lepas berenang pegang tali tu ingatkan dah abis dah gak, rupa-rupanya tak jugakkkk.. Dia bagi seksaan terakhir panjat tali. Pegi la beratur tengok ramai lelaki pun tak lepas naik. Ada perempuan tu pun 2 kali try tak dapat naik. Aku tanya le budak perempuan depan aku, 'Kalau tak lepas ni kena buat apa ek'. Dia jawab 'Kena push up 20 kali kak. Akak try je la kitaorang dah try tadi tapi tak lepas' (nampak tak aku ni dah tak remaja dah?). Aku cakap 'Ish, tinggi gak tali tu kan. Macam tak lepas je. Takpe la try je'. Aku pun acah-acah lari laju, lepas tu tetiba dapat lak tali tu. Waahhhhh dalam hati eh dapattt... Apa lagi cuba sedaya upaya panjat dan opkos la dengan bantuan budak kat atas tu gak dia tolong tarik. Alhamdulillah.. dapat gak akak lepas cabaran terakhir dengan jayanya. Hoyeeahhhh.

Belanja gambar masa awal-awal dapat tali.Lawa le gak posture tu kan.

Time ni dah tertonggeng dah hahahaha. Dah hulur kaki dulu supaya tangan tak penat le konon.

Okey lepas dah amik medal, makanan bla bla bla, aku dengar announcement kata cabutan bertuah nak start 12pm. tengok jam 11.45am. Cakap kat John Lejen tunggu jap la mana tau ada rezeki. 

Tup-tup aku dapat cabutan bertuah yang pertama. Jadi la kan, tak dapat naik podium sebab laju dapat cabutan bertuah pun dah happy sangat-sangat dah. Hahahahahaha.

Dah dapat hadiah apa lagi.. balik je la. Hahaha buruk nau perangai.

Okey dah tu je laporan minggu lepas. Lambat nau nak cerita.

Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...