18 June 2013

Larian Kitar Semula 2013

Lokasi : Depan Mydin MITC, Melaka
Tarikh : 15 Jun 2013
Masa : 7.30 am
Jarak : 4 km


Acara ni baru kali kedua buat. Yang pertama tahun lepas dianjurkan oleh Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal Dan Pembersihan Awam (PPSPA). Diadakan serentak dengan beberapa negeri seperti Kuantan, Kuala Lumpur, Terengganu, Kelantan, Negeri Sembilan, Johor Bahru, Alor Star dan Kangar untuk direkodkan dalam Malaysia Book Of Records. Tahun lepas aku tak join le..

Asalnya jarak larian kat Melaka tu 5km tapi terpaksa dipendekkan sebab tetiba ada lagi satu Larian Harta Intelek le pulak. Diaorang takut pelari semua berlanggar le kot kan.. Jadi le 4km..

Pendaftaran kena bagi barang-barang untuk dikitar semula sama ada 10 naskah surat khabar ke, 10 botol plastik dengan tutup ke atau 10 tin aluminium atau apa-apa brang yang boleh dikitar semula yang ada dalam senarai dia la.

Pengurusan agak lemah sebab pagi-pagi baru ada orang datang set up pentas. Dah kita menengok deme tu bekerja. Cesss.. Tak profesional keyh..

Yang ni kira fun run tapi takde pemenang walaupun ko dapat no. 1. Akhir sekali ada cabutan bertuah dapat tv, basikal, DVD player dan Sijil Simpanan Premium BSN RM5,000.00. Ewaahhh... nampak cam best kan? Tapi tak best sebab aku tak dapat. Waaaaa!!!! 

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...