24 September 2014

Mahkota Medical Charity Run 2014

Lokasi ; Depan Bangunan Mahkota Medical Centre, Melaka
Tarikh : 21 September 2014
Masa : 7.00 a.m
Jarak : 12 km



Kali ke -3 berlari kat Melaka. Kali ni menderma sambil berlari (memang sungguh sehat!). Bagi orang yang tengah gila berlari, derma cerita nombor 3 sebab yang penting dapat lari dan dapat medal. Tak gitu? Kehkehkeh.

Okey, diaorang ni berpakat dengan organizer Skyhawk Marathon Club. Natijahnya memang lari on time pada jam 7 pagi dan ikut pengalaman aku diaorang akan bagi air kat km ke 4 cenggitu dan tekaan aku betul! Mungkin tak cukup sukarelawan tapi takpe sebab management memang bagus. 

Aku bukan pelari yang laju pun tapi yang pasti aku berusaha habiskan larian. Dah beberapa kali aku lari pakai seluar compression 2XU dan setiap kali pakai aku memang akan ada masalah sakit lutut. Err aku rasa aku tak sesuwai kot dengan seluar tu. Aku ada habit nak ke tandas masa larian pagi=pagi ni. Memang kacau tauu hahaha. Tengah syok berlari ada je suasana toilet memanggil-manggil. Kali ni aku bertegur sapa dengan toilet kat area Melaka Raya (dah tak ingat nama toilet). 


Eh cerita merepek sangat meh tengok laluan aku berlari. Dan gambar lain yang sempat ditangkap.


Ni masa dah dapat getah rambut kedua, tengah buat u-turn area tepi pantai tapi tak tahu nama tempat ni. Yang aku tau petang-petang ramai main layang-layang kat sini.


Atas jambatan menyeberang Sungai Melaka lagi sikiiiiiit je nak sampai.


Apa yang best lepas lari dapat sandwich Subway. Eh mekasih ye sebab sponsor.


Medal la kan? Singgah Old Town jap sebelum balik beli burger ayam untuk Sepet. 


Gambar aku takde sebab takde sape nak amikkan gambar dan aku segan nak mintak orang amikkan gambar juga aku memang le gagal bab selfie ni. *nangis*


Terima kasih organizer :)

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...