02 September 2014

Saloma

Semalam beli cerita Saloma kat Astro. Sehari je aku dah tengok ulangan sampai 4 kali. Tu beli pukul 3 petang, kalau dari pagi beli mau sampai ke malam aku ngadap citer tu je. Acane tu? Best sangat ke cerita tu?





Kisah hidup Biduanita Negara Saloma yang tak ramai mengetahuinya. Tipulah kalau kata tak tersentuh. Lakonan pelakon-pelakon yang mantap. Akak Lydiawati memang sangat bagus! Tony Eusoff pun suka sangat lakonan dia. Nabila Huda pun bagus! I like!

Erm sangat tak sangka yang AR Tompel pernah jadi suami Saloma dan ada anak. Kalau cerita ni takde memang sampai kesudah aku tak tahu. Ye ye maafkan saya (-___-")

Kisah perjalanan cinta dan kerjaya Saloma. Memang tak dinafikan dengan lenggok badan dan gaya bercakap Saloma menjadi kegilaan lelaki. Beliau sebagai wanita biasa yang masih muda dan dahagakan perhatian dan kasih sayang seorang lelaki akan mudah jatuh hati dengan AR Tompel yang jauh lebih berusia. 

Pengalaman gagal dalam perkahwinan pertama tak bermakna kejayaan dalam bidang seni suara tak dapat diteruskan. Bangkit daripada kesilapan dan kekecewaan, Saloma mula mengukir nama kembali. 

Kemudian jodoh dengan seniman agung P.Ramlee menjadikan Saloma lebih gembira dan kerjaya mereka semakin memuncak. Kesanggupan Saloma mengikut P.Ramlee berpindah ke Kuala Lumpur dan hidup dalam susah senang bersama P.Ramlee membuktikan beliau mencintai P.Ramlee dengan sesungguhnya.



Cinta mereka hingga hujung nyawa.


Al-Fatihah.


Nota : Cerita ni terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian pertama kisah Saloma dan AR Tompel. Bahagian kedua Saloma dan P.Ramlee. Beli sekali je boleh tengok dua-dua bahagian. 

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...