11 June 2015

Se-Petang di Pangkor

Minggu lepas plan asal nak pegi lari kat Muar tapi tak jadi sebab ada kenduri kat Sungai Kerang. Jadi, plan bertukar hari Jumaat gerak ambil foster parents balik bercuti dari Klia (Eh sempat singgah Mitsui Oulet Store, boleh?). Sabtu dalam tengah hari gerak gi Manjung, tido semalam dan Ahad pegi kenduri dan terus balik.

Plan asal bawak si Keding sekali sebab dia tengah cuti semester dan siap-siap booked hotel 2 bilik. Tetiba dia kata takleh pegi sebab kena keje. Dah tu bilik satu lagi letak beg, satu lagi kitaorang tido lah nampakya.

Abah pulak boleh buat lawak antarabangsa hari Khamis kata nak berhujung minggu ke Terengganu. Gila hapa cuti sekolah dah tu last minute bagitau? Memang tak dapat la.. Maka plan terus bertukar abah dan mak ikut kami makan kenduri.

Jadi, hari Sabtu pagi kami bertolak ke Manjung, dalam pukul 12 camtu sampai. Letak beg dulu kat hotel terus gi jeti. Mak aiiiiiihhhhhhhh kemain ghamai leeee. Siap berebut-rebut nak naik feri. Kesian kat budak kecik dan orang tua. Abah sampai merajuk la nak balik. Mak pulak bersemangat menyelit-nyelit tinggalkan kami kat belakang. Mana tak nya, beratur dari pukul 1 camtu, 2.45 baru dapat naik feri. Walaupun feri 30 minit sekali, still tak dapat tampung pengunjung yang ramai.

Okey takpe la, kita bersabar je sebab nak bagi mak and abah tengok Pangkor. Diaorang tak penah jejak Pangkor.

Sampai kat jeti Pulau Pangkor, jamak dan qasar siap-siap. Lepas tu bertolak ke Teluk Nipah. Eh macam murah pulak harga tambang RM17. Kami terus ke Coral Beach sebab rasanya pantai dia besar sikit dan cantik.


Haaa kau, ni baru luar jeti kat Lumut. Jauh lagi perjalanan.

Mak & abah yang tengah bersangka baik kat perjalanan. Kehkehkeh.

Jeti Pulau Pangkor.

Abah main buai siap nyanyi lagu citer Bawang Merah Bawang Putih hokey. Ada bidio dia nyanyi gak tapi segan nak tunjuk sebab ada suara aku termasuk le pulak.



Sepet happy walaupun dapat pegi sekejap.

Abah kata nak naik jet ski. Aku siap bayarkan Rm100 untuk 30 minit. Dia naik 5 minit dah balik pantai. Bila tanya dia kata dah pegi semua tempat, bosan. Ciss apakah? Last2 Sepet naik dengan John Lejen.

Lepas naik jet ski abah boleh mandi. Lalalalalala. Mula-mula abah nak mandi, dia siap beli seluar mandi kat jeti Lumut, pastu merajuk tak nak mandi. Then nak main jet ski 5 minit. Lepas tu dia boleh terjun laut dengan kemeja. Kita layankan je laaaa...

Walaupun tak lama tapi seronok lepak dengan mak & abah. Dapat tau kisah macam mana diaorang kenal dulu. Kelakar gila!

Oh ye lupa pulak kami lepak kat Deli's Nipah cafe kot nama kedai tu. Makanan dia sedap! Tak sempat amik gambar. Harga pun okey untuk pulau laa. Jangan la bandingkan dengan daratan pulaks.

Lepas tu abah, Sepet & John Lejen bersihkan badan kat tempat awam. Abah beli t-shirt Rm7 untuk salin dan kami pegi la ke Sunset Beach resort nak tengok Pakcik Din bagi makan burung enggang dalam 6.30 petang. Tapi dah 6.45 tak start lagi jadi kami terpaksa balik sebab nak kejar feri last 8.30.

Don't say abang don't umbrella picture okey! Hahahaha!

Sampai jeti Lumut, dah maghrib. Solat dulu, lepas tu balik hotel dan berehat. 

Esoknya sebelum pegi kenduri jiran call bagitau rumah dah banjir. So pegi kenduri pun rasa nak balik cepat-cepat. 

Okey tu je. Jumpa lagi, Insyaallah :)



1 comment:

  1. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang Ibu tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:+62852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
    KLIK->Toto Magnum 4D 5D 6D Ki Witjaksono.

    ReplyDelete

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...