10 June 2015

Upside Down House Gallery & The Photographie 3D Melaka

Sebenaqnya aku dah siapkan entry ni lamaaaaaaaaaaaaa dah. Tapi masalah internet masa tu maka apa yang aku buat semuanya hancur lebur. Terus patah hati kaciwa dan merajuk tak nak up entry. Okey mengada. 

Jadi bila tetiba aku tengah tengok muvi Harold & Kumar versi Krismas tapi ada adegan romen-romen lak pastu Sepet ada skali, jadi kita off video kita buat la baliiikkkk entry yang berkurun dan bersawang ni.

Perangai manusia zaman moden ni suka la nak bergambar. Maka manusia yang suka mengambil kesempatan terhadap kelemahan manusia ni menyediakan tempat untuk bergambar. Kemain sekarang pegi kenduri kawin takyah tunggu perantin pun takpe sebab diaorang dah sediakan photobooth dengan props bagai. Kan? Kan? Kan?

Oleh sebab itu kita melayan perangai si Keding yang sibuk nak bergambar sangat dan terpaksa la join sekaki sebab dah bayo tiket. 

Kitaorang mula-mula sampai Upside Down House tu dah "alamak, kena beratur ke?". Ramai kot, macam panas jerk nak beratur. Maka kami blah la dulu kami ke The Photographfie 3D dulu la. Sampai je kat sana, haaa kemain lengang. Layankan je la gambar ye.


The Photographie Art Gallery

Alamat : Taman Costa Melaka Depan lobi Hotel Explorer Banda Hilir. Sebelah Mahkota Parade.
Tel : 06-281 2941

Ni rumah kedai 3 tingkat. Tiket aku sampai dah lupa. Korang tanya sendiri lah ye wahahahaha.




Dia ada bagi contoh cara-cara nak bergambar nampak real le konon kat setiap tempat tu and ada cat tapak kaki untuk tukang amik gambar berdiri supaya angle gambar tu betul.







Haa sampai terlentang. Hamek laaa..

Kalau ikutkan banyak lagi gambar tapi nanti korang muntah pulak tengok kami buat aksi kiut miut tu. :p

Dalam banyak-banyak gambar, yang ni paling aku suka. 


Upside Down House Gallery

Alamat : Jalan PM 7 Plaza Mahkota Melaka. (Dekat dengan Hotel Seri Costa)
Tel : 011-1072 2260

Ni pun kena bayar dan aku dah terlupa berapa kena bayar.

Kat sini memang ramai orang, jadi kalau bawak orang tua atau kanak-kanak kena banyak2 
bersabar sebab tempat beratur dia panas dan takde tempat duduk.










Kat dalam ni pun boleh tahan ramai masa aku pegi. Nak amik gambar tu leceh and kena tunggu orang lain gak. Tempat dia kecik je kat tingkat bawah je.

Okey tu je la. Hari tu dah upload gambar bebanyak tulis pepanjang takleh nak up. Citer sampai dah lupa dah hahaha.

Okey, nanti ada masa lagi upload citer lari-lari la pulak.



1 comment:

  1. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang Ibu tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:+62852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
    KLIK->Toto Magnum 4D 5D 6D Ki Witjaksono.

    ReplyDelete

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...