11 March 2015

Malaysia Women Marathon 2015

Lokasi : Dataran Kemerdekaan, Shah Alam
Tarikh : 8 Mac 2015
Masa : 6.30 a.m
Jarak : 10 km


Sempena Hari Wanita Sedunia marilah kita beramai-ramai pergi berlari! 

Kali kedua masuk event ni. Last year lari half marathon tapi tahun ni macam nak slow je sebab takde feeling lagi lah. Boleh gittew? :p

Laluan kat Shah Alam nampak je rileks tapi sebenarnya agak la mencabar uols. Jadi tahun ni masuk suka-suka kita lari 10km je la. Pace kali ni dapat la dalam 8 minit camtu, so dalam masa 1 jam 20 minit aku pun habis lari sampai John Lejen salah timing la nak amik gambar aku, dia ingat aku sampai lambat lagi. Cisss..

Event ni yang best water station banyak (okey aku memang cerewet bab air ni sebab aku memang akan berhenti minum air kat setiap water station), dapat bunga ros lepas lari, dan boleh tengok lelaki pakai skirt tanpa rasa bersalah atau malu. Wahahahaha. Kiut hokey! Tapi aku tak sempat nak amik gambar sebab diaorang tetap lari laju walaupun pakai skirt (atau mungkin lebih laju?).

Laluan larian untuk 10km. 

Salah satu tempat bergambar yang disediakan. Masa ni kami tengah tunggu Jie abiskan larian 21km dia.

Sebab Jie tak abis lari lagi, kami sambung beratur kat tempat bergambar sebelah pulak. Masa n sorang lagi member dah sampai.

Okey semua dah abis lari.

Okey ni otak dah mereng sebab lapo. Kami siap berzumba dan tanpa disangka-sangka Amy sangat terer zumba! Terlupa nak amik video Amy berzumba. Kami kat belakang Amy rasa terhina tau sebab tak terer zumba. Hahahahaha.

Balik rumah makan nasi lemak ingatkan nak tido sat skali tertido sampai pukul 4. Lari 10km je.. penant macam hapa. Wakakaka.

Okey bye!

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...