11 March 2015

Skyhawk Nature Run 2015

Lokasi : Rumah Melaka Bukit Katil, Melaka.
Tarikh : 18 Januari 2015
Masa : 6.15 am
Jarak : 21 km


Okey sambung cerita 2 bulan lepas lagi gak ni hahaha. Gila lambat up entry. Terobek sesangat dah ni. 

Sepatutnya opening larian aku tahun 2015 ialah kat MPIB Run tapi sebab takleh pegi maka yang ni jadi opening running aku lah. Tahun ni aku tak target nak buat 1 larian 1 bulan tapi nak elak larian dalam bandar sebab boring. Lagi-lagi Putrajaya, lagi-lagi Padang Merbok *macam la selalu sangat pegi sana kan?* hakhakhak.

Ini larian kali kedua dan kali ni aku tak lambat register. Larian ni kalau ada yang pernah masuk sure ternanti-nanti sebab diaorang tak amik participants ramai dan lari dalam kampung. Organizer adalah terdiri daripada pelari jugak dan pelari tahu apa yang pelari mahu, ecewahhh.. 

Start kat Rumah Melaka, tempat yang lebih baik daripada tahun lepas. Lari dalam kampung ni macam-macam kau jumpa. Ladang koko, kandang kambing, kedai kopi, ladang getah dan tak boring dan paling penting tak panas. Tahun ni water station dia dah bertambah dan ini memang menggembirakan makcik hoi. Yang lebih seronok makcik pakcik semua keluar rumah tengok persembahan kami berlari hahahahaha! Tapi takpe sebab kami berlakon sebaik mungkin *buat-buat kuat lari*. Ketua kampung pun sporting gile siap bagi buah laaa.. Ini memang win! Ada buah tembikai, betik, tembikai susu kat water station. Siap bagi topi walaupun aku tak dapat sebab sampai lambat sikit tapi takpe. Eh lupa sumber gambar ni dari yamiska.blogspot.com.

Paling takleh lupa ada le pulak kecit kenot baru 9 tahun lari gak dan siap wish "good morning" setiap kali dia potong sesape. Perghh memang tabik laaa kat parents dia. Aku gurau je bila cakap "you are cheating right?" Uncle jangan la sentap sangat okey? Saya gurau jeee sebab saya jeles budak kecit tu boleh lari 21km.

Masa ni dah nak dekat finishing line dah. Eksen je tuu padahal dah penat kot hahaha. Mana tak penat, aku siap pegi uk uk kat sekolah mana tah, mintak tumpang tandas kat guard sekolah. Lepas tu berusaha sedaya upaya gak la nak habiskan larian secepat mungkin. Alhamdulillah habis gak dalam masa 3 jam 10 minit. Bukan rekod masa aku yang terbaik sebab aku penah habiskan larian kurang daripada 3 jam. Oh ye, aku tak pakai uniform kali ni sebab tersalah amik saiz baju, terbesar pulak saiz aku amik. Jadi baju tu dah jadi hak milik John Lejen.

Nasib baik ada tukang sembur air. Hilang ngantuk mak.

Laluan ni dah keluar dari kampung. Ceh dalam kampung tak ngambik gambor. Kat jalan sibuk amik gambor, tahapahapa.

Yang paling aku suka masa dah habis dia bagi ais krim. Memang terasa segar gila! Dengar kata ada putu piring gak tapi aku tak tunggu sebab nak balik, si Sepet ada kat rumah sensorang. Tapi bila aku sampai dia boleh tido tak sedar diri, cilakak tul. Nasib baik dah tinggalkan kunci rumah kat jiran sebelah sebagai langkah berjaga-jaga. 

Okeylah jumpa lagi tahun depan, insyaAllah. :)

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...