29 July 2024

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. Last masuk Virtual Run SCKLM masa PKP tu pun 21km tapi kena buat 2 kali (tak pasal-pasal jadi Full Marathon) sebab larian pertama tak cukup 30meter. 

Larian ni dak Bella yang daftar tapi dia takleh lari. Dia nak jual tapi aku cakap bagi aku lari la (Otak tertinggal kat rumah masa cakap ni agaknya). Oleh sebab tu aku pun start training lari 5km tiga kali seminggu dalam masa sebulan sebelum event sambil menyesal.

Event : Score Marathon 2024

Tarikh : 21 Julai 2024

Lokasi : Putrajaya

Jarak : 21km (Start 4.30 *Cruise - 4 jam)

Nak lari kat Putrajaya jadi kena la bermalam kat area situ. Ni pun macam-macam hal jadi. Dengan yakin booking Shaftsbury tapi tak baca syarat betul-betul. Dak Bella booking dekat D'Pulze apetah nama hotel tu, memang dalam mall tu la. Kat Shaftsbury tu rupa-rupanya check in 9am kena checkout hari yang sama 5.00pm. Kalau nak overnight kena tambah RM30, tapi tetap kena checkout esoknya pukul 8am. Aku pulak abis lari paling lambat pun 8.30am takkan takyah mandi lepas tu. Sebab dak Bella cuma datang nak bagi sokongan moral dan berjalan-jalan aku cadangkan kami bertukar penginapan sebab dak Bella nak swimming pool. Kat D'Pulze takde.  Bijak kan?

Esok paginya keluar dari bilik dalam 3.40am dengan target sampai kat starting line 4.00am tapi tidak ye... Sebab FM dah start banyak jalan masuk dah ditutup. Aku pusing jauh 3 kali nak masuk, dalam hati dah nekad ni kalau aku sampai semua orang dah lari aku pusing balik bilik sambung tido. Tapi nasib aku tetap malang aku sampai diaorang belum lari 😂.

Ringkaskan cerita lari la.. sebab bukan laju pun hahaha. Pace pun 10 lebih takyah berlagak sangat. Cumanya event ni macam tak cukup preparation sebab air kat water station selepas water station kedua manjang takde. Tandas pun tak cukup. Tempat solat pun macam tak kena bagi aku sebab takde sumber air. Nak amik medal dan finisher tee pun kena jalan sikit jauh laaa dengan takde signboard asyik la kena bertanya kat sesape kat situ. 

Kesimpulannya sis berjaya habiskan larian dengan penuh keinsafan sebab training ewah-ewah je.. Lepas km ke 18 sis jalan sesaje sebab kaki dah penat. 

Finisher tee dia cantik tapi saiz L ikut saiz dak Bella. 


Bukti lari sebab coach muaythai kata amik gambar je ni bukan lari pun 😁.


Okey tu je. Bye!


No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...