15 August 2012

Menyamar Jadi Singa

Hari tu.. *hari tu lagi?

eheh.. ok2.. once upon a time i went to Universal Studio Singapore. *tetiba skipping london*

punye le eksaited nak pi, diaorang belum bukak aku dah terpacak kat situ. tapi bukan aku sorang jee.. sangat seronoott.. mari! kita tgk beberapa hasil tangkapan yang tak seberapa ngeh ngeh ngeh... n___n


kawasan pintu masuk
eh eh terjatuh cinta kat kedai jual gula-gula :p

kawasan perumahan shrek. nasib baik dia kunci pintu. haha..

konon-konon macam ada kat area asia barat.. 

bzz.. bzz..  (buat gaya robot)

sebab mamat ni kat depan, jadi aku amik gambo dia je le.

mau tak terkinkja-kinja mak nengok deme ni?

ceh, salah lantik orang nak menyamar Marilyn Monroe. boo.. haha

tak sempat nak naik Singapore Flyer. next time la. (sedih)

nak tengok wayang mahal sangat kat sana. tengok la show free  yang ni. kahkahkah.. 


kalau anda adalah first timer mahu kesana boleh la menaiki bas, kereta atau kapal terbang dari Malaysia. kalau dari negara lain tu ikut engkorang laa..

makanan halal aku memang susah nak jumpa tapi bila nak balik tu baru la dapat info ada satu part of singapore tu menimbun makanan halal. sila maki sebab aku tak ingat nama tempat tu.. haha

public transport memang banyak dan efisyen sangat. tapi cara pemanduan penduduk kat sana takde la baik sangat. biasa je.. lebih kurang Malaysia gakk..

kalau naik kereta macam aku boleh la parking kat vivo city. ala-ala kl sentral laa.. pastu amik train. nak naik kereta terus pegi island pun boleh.

kebersihan yang dibangga bangga itu memang ada beza dengan Malaysia tapi aku terjumpa gak spot yang takde la bersih mana pun deme ni.

english deme? idok baguih benoo.. stended teman le jugak..

aku tak sempat nak pusing abis sentosa island pun, nak pegi bird park, nak pegi naik singapore flyer, pegi chinatown bla bla bla.. semua tak sempat dalam masa 2 hari sebab kat uss tu je dah amik masa sehari. itu pun banyak benda aku skip supaya aku dapat gak jenjalan kat marina bay malam tu...

kesimpulan yang mudah kan? haruslah meng'plan'kan diri menjejakkan kaki ke sana lagi..

sape nak ikut? jom?

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...