23 January 2013

My Favourite Wife



Cerita tentang Bill dan isterinya Becca dengan anak perempuannya yang menghidap penyakit asma pindah ke Beijing dari London untuk meningkatkan taraf hidup dan pendapatan sebagai seorang peguam. Menetap di Paradise Mansion kawasan elit berhadapan dengan apartment yang dihuni oleh 'isteri kedua' warga Cina. Berharap dengan penghijrahan tersebut dapat menjadikan dia sebagai partner dalam firma. Ewah apsal tulis gaya serius sangat ni? Cerita ni ada tentang politik Cina sikit, dan budaya perkahwinan kat sana. 

Bila Becca dan anak dia balik London sebab bapak dia sakit, time tu la si Bill start berbaik dengan awek cina depan apartment dia secara tak sengaja dengan erti kata lain skandal secara tak sengaja. Lupa le pulak apa nama dia. Haha :p. 

Lepas tu Bill terlibat secara tak langsung permasalahan dalam kehidupan awek dia ni sampai la kantoi dengan Becca. Nak tahu selebihnya kena le kome baca. Tony Parsons ni biasa tulis cerita tentang krisis orang lelaki yang dah berkahwin. Bagi aku cerita dia biasa-biasa je takde le menarik sangat tapi tak tau le kalau korang kan? Masing-masing ada pandangan sendiri kan?

Sehingga jumpa lagi :)

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...