20 November 2014

Ke Tioman Dengan Kelam Kabut #Day 3

Okey ini adalah entry terakhir untuk ke Tioman. Aah ye 3 hari je kat sana macam mana tak kelam kabut ye dak? Nak buat cerita pun 3 hari pun terhegeh-hegeh le pemilik blog ni. Hahaha.

Kitaorang gerak balik pagi-pagi dalam pukul 8 kot naik feri, ke pukul 9, ke pukul 10? Eh rasanya pukul 11 atau 12 sebab sampai kat Mersing dalam tengah hari. Tu la lambat sangat nak cerita sampai lupa pukul berapa naik feri balik.

Jadi, sebelum naik feri kami bersarapan dengan jayanya kat area jeti Kampung Solok Air Batang tu dan kesimpulannya tak berapa sedap sangat tapi kami bedal je apa yang ada.

Eh rupa-rupanya aku tak amik gambo pun masa hari last. So, cerita ringkasnya bila naik feri tu korang jangan le berjaga sebab korang akan muntah dengan jayanya sebab tadi dah makan dengan jayanya jugak. Saranan aku kalau pegi Tioman nak dekat hujung tahun masa air tengah bergelora tu, korang tido je. Memang rasa nak muntah gila! Makcik pakcik yang dah biasa naik feri tu semuanya bantai tido aku tengok dan aku paksa gak diri aku tido supaya aku tak muntah dan misi berjaya!

Bila Enche' John Lejen dah muntah dengan sukacita, beginilah natijahnya.


Kawasan sekitar berdekatan jeti Mersing. Sempat le ngambik gambar sebab tunggu orang muntah recover.




Gambar area Pantai Mersing. Aku jalan kaki ke sebelah Hotel Seri Malaysia nak amik kereta. 

Maka dengan ini berakhirlah percutian kelam kabut kami selama 3 hari ke Tioman. Cerita 3 hari tapi nak siapkan amik masa sampai sebulan, macam buat telemuvi ko jah! Hahaha. 

Ok bye! *sebelum merepek lebih jauh*


No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...