25 June 2014

Melaka River International Marathon 2014

Lokasi : Bandar Melaka
Tarikh : 8 Jun 2014
Masa : 6.45 am
Jarak : 21km

Lepas penat lari kat obersi sangat tuuu... wahahaha sambung sakitkan kaki separuh jalan pulak..


Kemain lagi ko kutuk orang Singapore bagi goodies bag takde mende ye. Haaa amikkk kat Melaka lagi la, goodies bag pun tak dapat Kiah oi. Dapat t-shirt dan bib bodo cenggitu je.

Banyak nak kena complaint event ni even kat page Fb pun kena hentam teruk. Ni pulak pandangan daripada aku.

1) Penangguhan waktu nak lari tu memang aku tak suka walaupun 15 minit. Lagipun start lambat dan memang lari tengah panas walaupun waktu pagi.

2) Tandas kat starting line pun takde. Yang aku perasan satu je kat Kampung Morten. Tak pasti pulak tempat lain ada ke tak.

3) Air mineral bagi dalam botol? Memang kena kaw-kaw laa.. bila masa pulak runners nak abiskan air sebotol sambil lari? Water station pun jauh.. Dalam 5km cenggitu. Last-;ast aku lari sambil bawak botol air weyh. Ada jugak water station yang air sampai habis.

4) Bebudak yang jaga laluan tu main hentam je kasi aku lari ikut salah route. Nasib baik aku tak jauh lagi. 

5) Takde satu pun kon sepanjang aku lari yang sekurang-kurangnya boleh bagi hint kat kenderaan ada orang tengah lari cenggitu sebab tau je la Melaka setiap hujung minggu akan jem, dapat pulak hujung minggu cuti sekolah.

6) Signboard memang kecit kenot. Kesian sorang pelari Kenya tu tersalah lari sampai nak ke Klebang. Nasib baik dia orang Kenya, lari 100km pun takde rasa apa kot wahaha.

7) Full marathon je dapat baju? Nak amik medal pun kena beratur dan kat medal takde tulis aku lari berapa km pun. Tau laaa aku lari takde le lajuuuuuuuuuu... uuuuuu.... Tapi kena la bagitau, lain la lari fun run je kan?

8) Lepas lari pun takde booth yang bagi sponsor. Sama macam kat Singapore. Masa Skyhawk hari tu ada asikrim, mamee dan apa tah lagi dah lupa.

9) Yang full marathon pun takde dapat pisang langsung. 

Takyah le cukupkan sampai sepuluh. Nombor ganjil best sikit. :P

Yang best? Untuk aku lari kat Melaka je la.. Hahaha.. 



Ni je gambar yang hado. Lari half marathon dalam masa 3 jam 40 minit cenggitu. Orang last-last gak laa.. Ye ye jangan kutuk. Saya cuma amatur. 

Eh orang MBMB ni takde upah photographer amik gambar ke? Kedekut!

No comments:

Post a Comment

Keputusan Terburu-Buru

Wah kemain tajuk post mengundang sangat, padehal nak cerita pasal marathon je. Dah bertahun tak masuk event lari ni sebab takde motivation. ...